Hangi partiye, kaç saat  yer verildi?

Hangi partiye, kaç saat yer verildi?
11 Haziran 2018 12:22

RTÜK Üst Kurul üyelerinin yaptığı araştırma, muhalefet partilerine dönük ambargonun özel kanalların birçoğunda uygulandığını gözler önüne serdi.

 

 

AKP ve MHP’nin kurduğu Saray İttifakı’nın aldığı seçim kararının ardından partilerin ve Cumhurbaşkanı adaylarının 24 Haziran seçimlerine dönük çalışmaları sürerken medya ise muhalefete ambargo uyguluyor.

 

 

Birgün’den Hüseyin Şimşek’in haberine göre; Kamu yayıncılığı yapmakla yükümlü TRT’nin iktidarın propaganda aracı olduğunu gözler önüne seren CHP’nin RTÜK Üst Kurulu üyeleri İsmet Demirdöğen ve İlhan Taşçı bu kez özel kanalları mercek altına aldı.

 

 

Doğan Grubu’ndan Demirören Grubu’ na “devredilen” CNN Türk’ü inceleyen RTÜK üyeleri, 30 Nisan – 3 Haziran 2018 tarihleri arasında AKP’ye 58 saat 54 dakika 53 saniye, MHP 2 saat 2 dakika 10 saniye süre ayrılırken CHP’ye ise 28 saat 09 dakika 54 dakika yer verildiğini, HDP’ye ise hiç yer ayrılmadığını tespit etti.

 

Aynı tarihlerde Haber Türk televizyonu ise AKP’ye 66 saat 29 dakika 11 saniye, MHP’ye 3 saat 35 dakika 19 saniye, CHP’ye 27 saat 04 dakika 27 saniye, İYİ Parti’ye 2 saat 44 dakika 47 saniye, Saadet Partisi’ne 1 saat 21 dakika 28 saniye, Vatan Partisi’ne 1 saat 5 dakika 39 saniye, Saray İttifakının küçük ortağı BBP’ye 1 saat 08 dakika 1 saniye, Demokrat Parti’ye 1 saat 2 dakika 15 saniye, HüdaPar’a 1 saat 07 dakika 04 saniye yer verdi. HDP ise bu kanalda da yer almadı.

 

 

NTV de HDP’yi görmezden gelen haber kanaları arasında yer aldı. İlgili tarihler arasında HDP’yi ekranlarına taşımayan kanalda, AKP’ye 61 saat 56 dakika 06 saniye, MHP’ye 2 saat 57 dakika 38 saniye, CHP’ye 23 saat 56 dakika 37 saniye, İYİ Parti’ye 2 saat 36 dakika 24 saniye, Saadet Partisi’ne 1 saat 2 dakika 4 saniye, BBP’ye 22 dakika 45 saniye yer verildi.

 

 

Muhalefetin tümünü yok saydılar

 

 

Muhalefeti sınırlı sürelerde ekrana yansıtan haber kanallarının yanı sıra muhalefete “hiç” yer vermeyen televizyon kanalları da RTÜK üyelerince tespit edildi. TGRT Haber 1 Mayıs – 3 Haziran 2018 tarihleri arasında AKP’ye 32 saat 27 dakika 35 saniye, MHP 1 saat 27 dakika 40 saniye, aynı tarihlerde Kanal 24 AKP’ye 38 saat 27 dakika 43 saniye, MHP’ye 57 dakika 45 saniye, TV NET AKP’ye 35 saat 37 dakika 19 saniye, MHP’ye 1 saat 15 dakika 33 saniye, ÜLKE TV AKP’ye 34 saat 27 dakika MHP’ye 1 saat 07 dakika 38 saniye, AKİT TV AKP’ye 25 saat 43 dakika 41 saniye MHP’ye 36 dakika 6 saniye yer verdi. Rapora göre bu kanallar muhalefet partilerini hiç ekranlarına taşımadı.

 

 

‘Dengeli yayıncılık temel görevleri’

 

 

Özel kanalların muhalefet partilerine ve adaylarına yönelik ambargosunu değerlendiren RTÜK Üst Kurul Üyesi İlhan Taşçı, ister kamu yayıncılığı isterse özel yayıncılık yapsın, kanalların dengeli yayıncılık yapmasının temel görevi olduğunu ancak bunun uygulanmadığını söyledi.

 

 

 

Yorumlar

Yorumlar