RTÜK’ten araların Halk TV’nin de olduğu 7 kanala ceza

RTÜK’ten araların Halk TV’nin de olduğu 7 kanala ceza
17 Kasım 2023 17:07

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Halk TV’ye iki ayrı ceza verdi. RTÜK, Halk TV dahil 7 kanalda toplam 11 içeriğe yaptırım uygulanmasına karar verdi. “Kayda Geçsin” programına verilen cezada şikayeti yapanın Ülkü Ocakları Başkanı olduğu ortaya çıktı.

 

 

Halk TV’ye ‘Kayda Geçsin’ programında Sinan Ateş ile ilgili yorumların yapılması nedeniyle Ülkü Ocakları Başkanı’nın şikayeti üzerine yüzde 3 ve terör örgütü IŞİD ile ilgili yorumlar nedeniyle de yüzde 3 para cezası verildi.

“Kayda Geçsin” programında gazeteci Timur Soykan’ın “Sinan Ateş cinayeti” ve “Nasıl Olacak” programında da gazeteci Bahadır Özgür’ün IŞİD ile ilgili değerlendirmeleri nedeniyle Halk TV’ye iki kez yüzde 3 idari para cezası verildi.

Gazeteci Zafer Arapkirli’nin “Medya Terapi” programında “köprü ve otoyol zamları” ve “Fidan-Blinken tokalaşması” ile ilgili değerlendirmelerinin eleştiri sınırlarını aştığını iddia eden kurul, KRT’ye iki kez yüzde 3 idari para cezası yaptırımı uyguladı.

Yine gazeteci Fatih Ertürk’ün “Başkentte Gündem” programında “5 Bin TL’lik emekli ikramiyesi” ile ilgili değerlendirmeleri, karar vericilere yönelik, eleştiri sınırlarını aştığı gerekçesiyle Flash Haber’e yüzde 3 idari para cezası verildi.

Kurul ayrıca, “şiddete özendirici ve çocuk ve gençlerin zihinsel ve ahlaki gelişimine aykırı” sahneler gerekçesiyle, “Hudutsuz Sevda” dizisi için FOX TV, “Sakla Beni” dizisi için Star TV ve “Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme” programı için Show TV’ye yüzde 3’er para cezası verdi.

Kararlar oy çokluğuyla alındı.

 

 

CHP’nin RTÜK üyesi İlhan Taşçı, sosyal medyadan yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

 

 

“Anayasa Mahkemesinin “sansüre” yol vermesinin ardından RTÜK, hükümeti eleştiren, halkın haber alma hakkı için mücadele eden yayıncılara ağır cezalar verdi. Kararlar gösteriyor ki RTÜK, gelecek günlerde daha ağır yaptırımlara hazırlanıyor. İstedikleri suskun, sinmiş bir basın…

RTÜK, Merdan Yanardağ ile Emre Kongar’ın 3 ayrı programına ceza verdi. Birisi Osman Gökçek’in şikayeti! “Küçük düşürme” ve “suçlu gibi göstermekten” kanala üç kez % 3 para cezası kesildi. Flash Haber’e de emekli maaş ve ikramiyesini eleştirmekten % 3 İPC uygulandı.

RTÜK, Zafer Arapkirli’nin Erdoğan’ın köprü ve otoyollara zam yapılmayacağını açıklamasına karşın zam yapılmasına tepkisi nedeniyle “küçük düşürmekten” KRT’ye % 3, Hakan Fidan’ın Antony Blinken’e mesafeli tutumuyla övünülmesini komik bulması nedeniyle de % 3 İPC verdi.

Halk TV’ye Kayda Geçsin programında Sinan Ateş ile ilgili yorumların yapılması nedeniyle Ülkü Ocakları Başkanının şikayeti üzerine RTÜK % 3para cezası verdi.
Kanala Işid’in korunup kollandığı değerlendirmesi nedeniyle de %3 para cezasına hükmedildi .Kararlar oyçokluğuyla alındı”