Paris’te maskeyi belediye dağıtıyor

Paris’te maskeyi belediye dağıtıyor
19 Nisan 2020 14:21

Önce şunu söylemek istiyorum…

 

 

Safile USUL H&H YORUM

 

 

Maske bence aynı zamanda şöyle bir şey…

 

Küçükken Burgazada’ya gitmiştik yazın bir yazlığa.

 

Balkona çıktım, dikkatimi çukur bir tabak çekti, içinde bir sıvı var ve sıvının üstü ölmüş sinek dolu.

 

Aman ne mide bulandırıcı bir tablo idi. Şaştım, kaldım; hatırlıyorum.

 

Yüzlerce mi desem, onlarca mı, sinek ölmüş, sıvının üstünde duruyor.

 

Maske işte, aynı zamanda tıpkı böyle bir şey.

 

Yani, o çukur kaptaki sinek öldürücü sıvının üstüne çektiği ve ölen sinekleri barındıran bir alan.

 

Bu nedenle bence kimse, takarım bir maske, dolanırım her yerde gün boyu diye düşünmemeli.

 

Maske sadece kısa bir süreliğine, mesela alışveriş esnasında veya bir veya birkaç saatlik işler halledilirken filan kullanılacak ve ardından derhal ön yüzeyine dokunmadan çöpe atılacak bir şey.

 

Ben alışveriş için çıktım geçen hafta, sokaklarda bir sürü, uzun süre kullanıldığı belli olan, kirli görünen maskelerle dolaşan bir sürü insan gördüm.

 

Bir de siyah ve sentetik maskeler çıkmış, muhtemelen ucuz oldukları için yaygınlaşmışlardır.

 

Bu tür maskelerle, hatta iyisi olsa bile, genel olarak maskeyle gün boyu gezmek asla doğru olamaz.

 

Örneğin sağlık çalışanları, ameliyat yapan hekimler vs. de, o da kaliteli ve tıbbi, maskeleri saatler boyu değil, hasta ile temas süresinde takarlar.

 

Günü o bir maske ile geçirmezler yani ve maskeyi steril ortamda ve halde takarlar.

 

Bundan 4 hafta kadar önce eczaneye gittim, maske alayım diye. Cerrahi maske alacaktım.

 

Eczacı ne yaptı biliyor musunuz, siyah bir eldiven taşıdığı elini bir kutuya daldırdı ve ordan 10 tane maskeyi sayarak çıkardı, bana satacak.)))))))))

 

Ben onu alır mıyım, teşekkür ederim, almaktan vazgeçtim dedim çıktım.

 

Bir defa senin o siyah eldivenin bir virüs ve mikrop yuvası, benim doğrudan solunum yoluma gidecek hava ile temas edecek maskeyi o elinle tutuyorsun.

 

Maske satışı tam anlamıyla steril olmak zorunda.

 

Yani, üretilirken steril koşullarda paketlenmiş maskenin, satılırken el değmeden ve paketi içinde satılması şarttır.

 

Ben hiç maske almadım şu ana kadar.

 

Bakanlıktan kare kod geldi ama eczanelerde kuyruk var ve o kuyruğa girmek, hiç yakalanmayacak olsanız bile normalde, corona kapmanın en iyi yollarından biri.

 

Allah aşkına, eczane gibi, hastaya satış yapması gereken bir ortama, milyonlarca vatandaşın maske dağıtımı işi verilir mi, Allah aşkına.

 

Ben o maskeleri de almayacağım.

 

Alışveriş için çıkarken kendim evden birşeyler ayarlıyorum.

 

Tabii, çalışmak zorunda olan, dışarı çıkmak zorunda olan vatandaşlarımız için evde yapılan şeyler olmaz.

 

Onların da aklı başında bir maske dağıtımına ihtiyacı var.

 

Bence aklı başında bir maske dağıtımı şöyle olur…

 

1-İşyerleri çalışanları için sağlık bakanlığından veya çalışma bakanlığından toplu maske tedarik eder, ama bu dağıtım sağlık bakanlığının bir deposundan ve kargo yoluyla sağlanır.

 

2-Maske para ile eczanelerde satılır ama fiyatlar serbest piyasa döngüsüne uygun bir ölçü ile kontrol edilir

 

3-Çalışmayan ve/veya ihtiyacı olan vatandaşa dağıtımı belediye yapar

 

Fransa mesela, 2 milyon vatandaşına bedava maske dağıtmaya karar verdi.

 

Bunun üzerine Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo bugün bir açıklama yaptı ve Fransa’da dağıtılacak 2 milyon maskeden yarım milyon adedinin Paris Belediyesi’ne verildiğini ve Paris Belediyesi’nin bu maskeleri vatandaşlara dağıtacağını açıkladı.

 

E, normali bu.

 

Allah aşkına bir devlet yerel belediyeler ile maskeyi ben dağıtırım, sen dağıtamazsın şeklinde bir yarışa girer mi?

 

Yakışır mı bu bir devletin ciddiyetine.

 

Kardeşim bir sürü iş var, bırak maskeyi de belediye dağıtsın.

 

Biraz ulvi ol be kardeşim.

 

Ortada bir salgın var, ne diye böyle küçülüyorsun. Bırak vatandaş alsın bir maske kolayca. Belediye ona en yakın olanı.

 

Bir maske ya, bir maske.

 

Ne seni kurtarır, ne belediyeyi, ne onu, ne bunu.

 

Dağıtılsın, vatandaşa ulaşsın sadece, karışıklık çıkmasın kare kod, mare kod. vs. ile.

 

Ver maskeleri belediyeye, o dağıtsın. Belediye vatandaşa günlük yaşamında doğrudan hizmet kurumu.

 

O maske zaten vergilerle alınıyor, yani vatandaş parası bu. Senin hükümetin parası değil ki bu. Ailece kumbara yapıp, içine maske parası mı attınız, yooo.

 

Bunda anlaşılması zor bir husus var mı?

 

 

Safile USUL Twitter

 

Fotoğraf: Reuters

Yorumlar

Yorumlar


Yazarın Son Yazıları:
Almanya Türkiye’yi neden davet etmedi
Tam bir siyasi etik hali
İlaçta geriden geldiler